menu
11 februari 2019

De plank challenge

Na een maandje thuis oefenen was het afgelopen zaterdag weer tijd voor de challenge. Om te voorkomen dat sommige deelnemers voortijdig zouden wegwaaien, was besloten om deze keer een ruimte in de Kristal te gebruiken.

Onder de bezielende leiding van Karin, was er geen ontkomen aan: "Plankhouding aannemen, koppen dicht" en we gaan van start. Met Ruud en Karin als strenge toezichthouders zakten de eerste deelnemers al een beetje in en werden onverbiddelijk uit de wedstrijd genomen. De minuten tikten weg - veel langzamer dan gewoonlijk volgens de deelnemers - en 4 minuten waren er nog 3 in de strijd: 2 vrouwen en 1 man. Nodeloos om te zeggen dat de uiteindelijke winnaar een van de loopsters was.

Voorafgaand aan sommige wedstrijden heb je al een aardig idee hoe het erepodium eruit zal zien, soms zijn er ook grote verrassingen in het leven... Na ruim 5 minuten planken - probeer dit niet thuis - bleek Marian Hol de terechte winnaar van de bokaal. Marian: klasse en geniet de komende tijd van die mooie beker op de schoorsteenmantel.

Op zondagmorgen vroeg is in het Kralingse Bos weer het SteunPuntNesselande opgebouwd. De maratonlopers leverden vooraf hun drankjes en gelletjes aan de directeur SteunPunt (Bert de Baas) af, zodat zij op het altijd lastige 33 km punt van nieuwe energie voorzien kunnen worden. Het blijft toch echt klasse om te zien hoe we in de Loopgroep met elkaar in staat zijn om er zo'n feest van te maken.

Eerst zijn natuurlijk de 10 km lopers vanaf 9:30 uur van start gegaan. Ruim 40 !!! LGN lopers vertrokken op deze afstand. En zo mooi om te zien dat veel van deze 10 km lopers vervolgens langs de route van de marathon stonden om de lopers van LGN aan te moedigen. Voor de marathonners was het warm, voor velen zelfs te warm. Natuurlijk heeft dit invloed op de prestaties. Het SteunPunt was dan ook van grote waarde! Alle drankjes, winegums en andere versnaperingen deden het erg goed. Het is voor de marathonlopers een geweldig richtpunt in de wedstrijd om naar ons SteunPunt toe te lopen. Daarna moet je het vooral alleen doen want de laatste 8 kilometers van de Marathon zijn zwaar, en zeker bij deze omstandigheden.