menu

Hoe en Wanneer trainen we?

Elke training is verantwoord opgebouwd. Na het inlopen is er een gevarieerde warming-up, gevolgd door wat oefeningen in looptechniek. Daarna is er een kernprogramma (bijvoorbeeld interval) en we sluiten af met uitlopen en een cooling-down.

De trainingen worden verzorgd door gediplomeerde trainers en er zijn groepen op verschillende niveaus. In totaal lopen we gemiddeld tussen de 5 en 11 km op een trainingsavond, afhankelijk van het niveau van de lopers. De trainingen duren normaliter zo’n 60 tot 70 minuten.

trainingstijden

 dinsdagavond 19:00 uur

Op dinsdagavond trainen we om 19.00 uur en bieden we 5 niveaus aan. Dat wil zeggen dat er 5 trainers op pad gaan en er plaats is voor de beginnende lopers tot en met de wedstrijdbeesten. Voor elk wat wils dus.

  • Tijd: 19:00 uur
  • Locatie: De Kristal, Cypruslaan 404, Rotterdam Nesselande

WoensdagAVOND 19:00 UUR

Op woensdagavond traint vanaf 3 mei de beginnersgroep. 

  • Tijd: 19:00 uur
  • Locatie: De Kristal, Cypruslaan 404, Rotterdam Nesselande

donderdagavond 19:00 uur

Op donderdagavond om 19.00 uur is er een combinatie groep. We zijn met drie trainers: Saskia, Kees en Ruud. Na de warming up verdelen we de groep in drie op basis van snelheid. Twijfel je of je meekunt op deze avond? Overleg even met je trainer.

  • Tijd: 19:00 uur
  • Locatie: De Kristal, Cypruslaan 404, Rotterdam Nesselande

zaterdagochtend 09:00 uur

Ook op zaterdagochtend om 09.00 uur hebben we ook weer 5 niveaus en is er voor elk niveau loper plek bij een van de 5 trainers. Vanaf 3 mei traint ook de beginnersgroep op zaterdagochtend.

  • Tijd: 9:00 uur
  • Locatie: De Kristal, Cypruslaan 404, Rotterdam Nesselande

zondagochtend-duurloop 09:00 uur

Dit is geen officiële training, maar om 09.00 uur verzamelen de lopers bij het metrostation Nesselande. Afhankelijk van het seizoen kun je er zomaar 20 tot 45 lopers aantreffen die hun duurloop gaan doen. Iedereen vindt er wel een maatje op afstand en tempo. De één gaat 10 km, de ander 32 km en alles wat ertussen zit. De één loopt een tempo van 6.20 min/km, de ander werkt zijn/haar duurloop af in 5.10 min/km. Mensen spreken ook vaak met elkaar af via Facebook.

  • Tijd: 9:00 uur
  • Locatie: Metrostation Nesselande

voorkom blessures!

Wees verstandig en voorkom blessures door zorgvuldig en geleidelijk te bouwen aan je conditie. Train op je eigen niveau en kies de doelen die bij jou passen!

trainers

Helga Maanster
Assistent- en invaltrainer
Marian Roorda
Assistent- en invaltrainer
Pieter de Beijer
Assistent- en invaltrainer Traint op zaterdag de combinatiegroep 3/4
Gert Grimbergen
assistent- en invaltrainer
Martin Molenaar
Trainer gevorderden niveau 4
Saskia Warmer
Trainer beginners en gevorderden niveau 3
Karin Luijken
Trainer gevorderden niveau 1
Ruud Warmer
Hoofdtrainer en trainer gevorderden 2
Kees Smies
Trainer basisgroep en eigenaar Loopgroep Nesselande

huisregels

Als loopgroep trainen we altijd op de openbare weg en in het publieke domein. Daarom is het belangrijk om met elkaar afspraken te maken over zaken als gedrag, veiligheid en het voorkomen van overlast. 

de huisregels:

  • Wees op tijd voor de training aanwezig
  • Het is verplicht om bij trainingen in het donker een reflecterend hesje en/of een lampje te dragen.
  • Samen uit /samen thuis: als je voortijdig een training moet verlaten meld dat altijd aan je trainer.
  • Denk om je eigen en andermans veiligheid. Houd je aan de geldende verkeersregels.
  • Loop bij 2 of meer deelnemers aan de rechterkant van de weg, hier kan om legitieme redenen van afgeweken worden, de trainer heeft de eindbeslissing in dezen.
  • Loop zoveel mogelijk op fiets- en voetpaden.
  • Volg de aanwijzingen van de trainer op.
  • Heb respect voor je medelopers, de trainer en de mede weggebruikers, zorg ervoor dat je niemand tot last bent.
  • Waarschuw je medelopers voor obstakels zoals andere weggebruikers, paaltjes, vluchtheuvels en voor achteropkomend of tegemoetkomend verkeer.
  • Gepast taalgebruik ,zodat anderen er zich niet aan storen: niet vloeken, geen schuttingtaal, geen seksistische opmerkingen, geen discriminerende grappen etc.
  • Vanzelfsprekend is fysiek en verbaal geweld not done
  • Roken en alcohol hoort niet bij (loop)sport en is tijdens de trainingen en wedstrijden vanzelfsprekend dus niet toegestaan
  • Het deelnemen aan de trainingen bij Loopgroep Nesselande geschiedt geheel op eigen risico.